ČTVRTEČNÍ GLOSY 30.07.2009
Miroslava Macka
Nemusíte být ani vyšetřovatelem, ani zasvěceným investigativním novinářem, stačí jen zdravý selský rozum, abyste si udělali jasno v tom, zda pražský podnikatel Janoušek jel v nějakých nekalých kšeftech. A stačí k tomu jedna jediná informace švýcarské policie, že desítky či spíše stovky milionů korun na švýcarských účtech, k nimž měl spolu se dvěma úředníky pražského magistrátu přístup, na tyto účty doputovaly přes pět zemí a to velmi nezvyklým způsobem, zřetelně mající za cíl zamlžit původní zdroj peněz.
Co potřebujete vědět víc?
Kecy o tom, že stát musí zvednout daně (nejraději DPH, které se nedá uniknout), protože šetřit už není kde, jsou dnes a denně konfrontovány s mnoha a mnoha případy neskutečného plýtvání a rozhazování státních institucí a podniků.
Viz České dráhy, které vloni utratily za reklamu svých vesměs mizerných služeb 450 milionů korun, přičemž do této částky nejsou započítány další výdaje dceřinných společností, takže celková suma je ještě značně vyšší.
A opět: důvody, proč se utrácelo zrovna za reklamu, nemusíte příliš hledat: zakázky dostávaly většinou ty stejné firmy....
Jiří Paroubek se vrátil z dovolené a ihned začal - jak jinak, než paroubkovsky - úřadovat. Jedno z jeho prvních prohlášení znělo: Je mi z duše odporná mediální kampaň. Která se vede okolo Karla Gotta, kdy se údajné informace StB objevují na stránkách novin.
Samozřejmě, že Paroubkovi vůbec nejde o Gotta či kampaň proti němu, jen si těmito slovy chce naklonit nemalý počet Gottových fanoušků - voličů.
A co se týká publikovaného dopisu Gustávu Husákovi z roku 1971, podepsaný Gottem a bratry Štajdlovými? Nemyslím si, že je to podvrh, ale věřím i Gottovi, že jej nepsal. Na to přece měl a má své janečky...
Co potřebujete vědět víc?
Kecy o tom, že stát musí zvednout daně (nejraději DPH, které se nedá uniknout), protože šetřit už není kde, jsou dnes a denně konfrontovány s mnoha a mnoha případy neskutečného plýtvání a rozhazování státních institucí a podniků.
Viz České dráhy, které vloni utratily za reklamu svých vesměs mizerných služeb 450 milionů korun, přičemž do této částky nejsou započítány další výdaje dceřinných společností, takže celková suma je ještě značně vyšší.
A opět: důvody, proč se utrácelo zrovna za reklamu, nemusíte příliš hledat: zakázky dostávaly většinou ty stejné firmy....
Jiří Paroubek se vrátil z dovolené a ihned začal - jak jinak, než paroubkovsky - úřadovat. Jedno z jeho prvních prohlášení znělo: Je mi z duše odporná mediální kampaň. Která se vede okolo Karla Gotta, kdy se údajné informace StB objevují na stránkách novin.
Samozřejmě, že Paroubkovi vůbec nejde o Gotta či kampaň proti němu, jen si těmito slovy chce naklonit nemalý počet Gottových fanoušků - voličů.
A co se týká publikovaného dopisu Gustávu Husákovi z roku 1971, podepsaný Gottem a bratry Štajdlovými? Nemyslím si, že je to podvrh, ale věřím i Gottovi, že jej nepsal. Na to přece měl a má své janečky...