Cyklotrasa: Velké Losiny - Tři kameny - Hanušovice [ Cyklotrasa ]

Velké Losiny - Tři kameny - Hanušovice - Velké Losiny
Náročnost : středně náročná
Délka: 40 km

Náročnost: středně těžká trasa vhodná pro trekkingová a horská kola, střídání asfaltových povrchů s lesními cestami
Občerstvení: Velké Losiny, Hanušovice
Výchozím místem je turisticky velmi zajímavá lázeňská obec Velké Losiny s renesančním zámkem, ruční papírnou s muzeem papíru a termálním koupalištěm. Z parkoviště u zámku (veřejnosti přístupný - patří mezi nejkrásnější renesanční zámky v České republice, v letech 1678 - 93 zde probíhaly čarodějnické procesy popsané v románu V. Kaplického "Kladivo na čarodějnice" - též film) pojedeme pěšinou kolem říčky Losinky směrem do obce, na silnici odbočíme doleva a pokračujeme postranní cestou kolem lázeňského parku ke kostelu, kolem obchodu, přes most na křižovatku, kde se napojíme na silnici do Bukovic. Cesta dlouze stoupá mezi chalupami až na samý okraj obce, v závěru poměrně strmě k hájence.
Odbočíme na turisticky značenou lesní cestu a budeme se držet modré značky. Kolem vysílače a Jeleního skoku dojedeme částečně po modré a částečně neznačenou cestou k mohutným výhledovým skalním útvarům zvaným Tři kameny, z nichž je krásný výhled na protější Černou Stráň a na masív Králického Sněžníku.
Vydáme se po asfaltové silničce nebo po zelené značce vedoucí nezpevněnou cestou po úbočí Ucháče do Pekařova (KČT 6155), osadě s překrásným výhledem na hlavní hřeben Jeseníků, jež v minulosti proslula výrobou varhan a flašinetů. Na křižovatce odbočíme vlevo a dojedeme do Horního Bohdíkova, který těsně sousedí s horskou vesničkou Žárovou s romantickým dřevěným kostelíkem sv. Martina, pozdně renesanční stavbou z roku 1611. Po červené značce lesními úseky prokládanými pastvinami s výhledy se dostaneme přes Potučník a Hynčice na Moravě do Hanušovic, městečka na soutoku Moravy s Krupou a Brannou se známým pivovarem Holba.
Následuje úsek stoupání do Kopřivné k turistickému rozcestí, kde zvolíme modrou značku. Ještě chvíli pojedeme po asfaltce a na vrcholu stoupání odbočíme na účelovou komunikaci vedoucí k zaniklé pastevecké vsi Prameny, z níž se dochoval pouze místní hřbitov a jediná chalupa. Pokračujeme stále po modré značce úbočím Lázeňského vrchu, kolem hotelu Diana zpět do Velkých Losin.