Zpravodaj obce Hodslavice - duben 2006

Zpravodaj obce Hodslavice - duben 2006
Společenská kronika
Životní jubilea našich občanů v dubnu 2006

55 let: Zdena Turková, Věra Bílková, Ludvík Pokorný, Ludmila Podolská,
65 let: Jaroslava Schindlerová,
80 let: Anna Kudělková, Lidmila Kulíková, Žofie Hubeňáková,
91 let: Anna Palacká

Přejeme hodně zdraví, spokojenost a rodinnou pohodu.
Vítáme narozené děti do svazku obce a přejeme jim mnoho úspěchů v nastávajícím životě.

Únor: Adriana Kudělková
Březen: Patrik Drda
Duben: Daniel Rýdl
Rozloučili jsme se

Březen: Jarmila Čípová, Květoslava Kolaříková,
Jindřich Březina, Josef Řehák,
Duben: Josef Lukáš
Zasedání zastupitelstva obce

Ve středu dne 3. 5.2006 v 17.00 hodin se uskuteční v klubovně klubu důchodců (Obecní dům) zasedání zastupitelstva obce.
Psi, psi a zase psi

Nechci terorizovat chovatele psů, ale opět se začaly množit stížnosti na volný pohyb psů, dochází k napadání nejen dětí, ale i dospělých osob. Už slyším námitky typu: "můj pes žádnému nic neudělá" nebo "pes musí mít volnost k proběhnutí". To, že váš pes nikomu neublížil, je jen dobře. Víte ale sami, že v novinách i v televizi již bylo publikováno několik případů, že pes napadl i svého chovatele. To, že se pes potřebuje proběhnout, dovedu pochopit. Ale jen za předpokladu, že má náhubek a probíhá se mimo obec za dohledu svého chovatele, kterého na zavolání poslechne.
Psi svým volným pohybem nejen že ohrožují lidi, ale zároveň znečišťují veřejné prostranství i soukromé pozemky. Nejhorší situace pak nastává při kosení trávy. Při prvním záběru motorovou kosou nebo sekačkou se pracovní oděv změní v zapáchající maskáče a obličej obsluhy stroje se změní k nepoznání.
Vážení chovatelé, věřím, že pochopíte rodiče dětí, kteří mají obavy o zdraví svých dětí a svým zodpovědným přístupem zjednáte nápravu.
Nikdo by si nepřál, aby si díky třeba vašemu psu neslo některé dítě po celý život strach z nepříjemného setkání či následky zranění.

Miroslav Vyhlídal
starosta obce
Dovolená MUDr. Zapletalové

Ve dnech 13. a 14.4.2006 MUDr. Zapletalová neordinuje. Zastupovat ji bude
MUDr. Váhalová ve svých ordinačních hodinách (čtvrtek 12.00 - 13.30 hodin, v pátek 7.00 -10.00 hodin).
Z důvodu školení lékaře i sestry ve dnech 20. a 21.4.2006 bude ordinace uzavřena. Zástup ve čtvrtek zabezpečí MUDr. Váhalová od 12.00 do 13.30 hodin a v pátek 21.4. MUDr. Bartošová v Mořkově od 7.00 do 11.00 hodin.
Očkování psů

Očkování psů proti vzteklině se uskuteční ve čtvrtek 20. dubna 2006
ve dvoře čp. 75 (u Dr. Křižana), v době od 15.30 do 17.00 hodin,
na dolním konci obce u zastávky ČSAD od 17.15 do 17.45 hodin.
Vezměte s sebou očkovací průkaz psa. Pes musí být na vodítku a mít náhubek.
Svoz nebezpečného odpadu

Svoz nebezpečného odpadu se uskuteční začátkem května, o bližším termínu budeme občany včas informovat.
7. přední hlídka Royal Rangers vás zve

Turnaj v Carcassonne II.
Zveme Vás na turnájek v Carcassonne, který pořádáme v pondělí 8. květ-na od 14 hodin ve Staré evangelické škole. Hrát se bude Carcassonne se 2 rozšířeními. Dále si budete moci zkusit další stolní hry, pokud nebude-te zrovna hrát. Kupříkladu - Bang!, Citadela, Saboteur, Ligreto, Jungle speed a Osadníci.
Hlavní cena bude hra Carcassonne a další. Pozvěte kamarády. Těší se vedoucí Royal Rangers a další.

Dobrý chleba III.
Ve společenském domě CHARITY Hodslavice se bude konat v sobotu 20. května 2006 dlouho očekávaná akce. Zveme všechny, děti i dospělé, kteří hrají na nějaký hudební nástroj, zpívají, případně hrají divadlo, zkrátka všechny kteří se rádi umělecky vyžívají, aby se zúčastnili. Rádi bychom začali už v pátek navazujícími programy. V této chvíli oslovuje-me zájemce, kteří by se chtěli zúčastnit svým vystoupením, případně svojí prací ( vystavit fotky apod. ), aby se co nejdříve ozvali na kontakt: Palacky.Radek@centrum.cz, příp. telefon 608 322 213, adresa: Hodsla-vice 192. Záměrem akce je podpořit tvořivost ve chvále a v hudbě. Podrobný plakát s programem bude posléze vyvěšen.
Teencamp a Camp pro mladší děti
Datum konání: 12. - 27. 8. 2006, Místo konání: Spálov, louka u Odry
Tábory budou dva. Jeden, ten první bude na pět dní a bude pro teenagery. Vedoucím bude Ing. Petr Cabák z Mořkova, kontakt: cabakovi@centrum.cz.
Druhý tábor bude delší na 11 dní a je určen pro děti od 10 let. Jedná se klasický stanový tábor (teepee). Vedoucím bude Radek Palacký: kontakt uveden v předchozím příspěvku. Zveme všechny zájemce, rádi vás mezi sebou přivítáme, zodpovíme vaše dotazy a dáme vám i přihlášky.
Kdo si chce prohlédnout tábořiště už dopředu, je zván na táboření o víkendu 2. - 4.6.2006, kde se může seznámit s kamarády a navázat nová přátelství. Více informací najdou zájemci u Radka Palackého nebo na internetových stránkách: www.7ph.royalrangers.cz.
Ptačí chřipka? Není třeba panikařit

Současná mediální situace ohledně ptačí chřipky a jejích možných následků vyvolává u mnohých z nás velmi silné emoce. Tyto jsou však nyní ve většině případů zbytečné, neboť ne všechny informace z médií jsou objektivní a mají podložený základ.
Proto bychom se všichni měli v prvé řadě zaměřit na zvýšení vlastního povědomí o tomto virovém onemocnění, možnostech nákazy a hlavně o postupech a prostředcích, jak mu předcházet.
Následně pak až, jak postupovat v případě, že by k nákaze došlo a jakým způsobem se léčit.
Odbor životního prostředí Městského úřadu v Novém Jičíně pro nás na základě poznatků a komentářů kompetentních státních ale i nestátních institucí a ve spolupráci s veterináři připravil několik základních informací a postupů k této problematice. Jejich hlavním cílem je informovat nás nezkreslenou a objektivní formou. Tyto INFORMACE můžete nalézt na webových stránkách města www.novy-jicin-town.cz, NA ODBORU ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ MĚÚ NOVÝ JIČÍN, V INFROMAČNÍM CENTRU (UL. ÚZKÁ).

Ing. Iva Vašendová, tisková mluvčí MěÚ Nový Jičín

Další informační zdroje:
Státní veterinární správa: http://ww.svscr.cz/files/pt.html
MeDitorial, s.r.o. Lékařský dům, adresa: Sokolská 31/490, 120 26 Praha 2.: http://www.ptaci-chripka.cz/
Ústřední nákazová komise : http://www.mzcr.cz/index.php?kategorie=49
Informace o pokrytí - verovice.net

V minulém Zpravodaji jsme zveřejnili nabídku o možnost rozšíření našeho pokrytí také o vaši obec. V průběhu třech týdnů se přihlásilo 25 zájemců. Tento počet je dostatečný na pozdější financovaní provozu sítě, a proto jsem se rozhodl rozšířit pokrytí i o obec Hodslavice.
Dne 30.3.2006 byla na Obecní úřad v Hodslavicích odeslána žádost o umístění vysílacího zařízení na obecní vodojem, žádost bude řešit rada obce dne 26.4.2006. Pokud bude žádost schválena, bude v nejkratším možném termínu zahájena realizace. V průběhu května by došlo ke spuštění testovacího provozu zdarma, který by byl ukončen začátkem června 2006.
Pokud máte zájem o naše služby, zaregistrujte se formou e-mailu, případně SMS. Registrace je nezávazná a musí obsahovat jméno a příjmení, bydliště, email nebo telefonní kontakt.

S pozdravem Jakub Satek admin@verovice.net +420608641981
V Praze dne 29. 3. 2006

Vážení spoluobčané pojištění u České pojišťovny,

dovolujeme si Vám předat několik důležitých informací k Vaší nynější složité situaci, způsobené prudkým táním sněhu a následnými záplavami přívalovou vodou z polí, potoků a řek.
V případě, že v současné době došlo k zaplavení Vašeho nemovitého nebo movitého majetku, který máte pojištěn u České pojišťovny, máme pro Vás několik užitečných rad a návodů, jak v této situaci postupovat co nejracionálněji, aby mohla být i Vaše případná škoda vyřešena co nejrychleji a k Vaší spokojenosti.
Pro včasné vyřízení pojistné události je důležitá i rychlost, s jakou nám Vaši škodu oznámíte, aby škoda mohla být vyřízena v co nejbližším termínu.
Případné vzniklé škody nám můžete hlásit:
- na telefonním čísle Klientského servisu ČP 841 114 114
- nebo korespondenčně na adrese:
Česká pojišťovna a.s.
P.O.BOX 305
601 00 Brno

Další informace můžete rovněž zjistit na našich webových stránkách www.cpoj.cz .

Co udělat pro prevenci škod
Jestliže ještě k zaplavení objektů ani movitých věcí nedošlo, snažte se učinit v rámci svých možností taková opatření, aby Vám případná záplava způsobila škody co nejmenší.
Nejlépe toho lze dosáhnout tím, že se vodě postaví do cesty překážka v podobě pytlů s pískem (nebo zeminou), movité věci se vynesou do vyšších pater nebo na výše položená místa.
POZOR, vždy je nutné myslet i na jejich zabezpečení před následnou škodou (například před deštěm, nebo před jejich odcizením apod.), aby vynaložená námaha nebyla marná.


Co udělat po škodě
V případě, že již k zaplavení nemovitostí a v nich uložených movitých věcí došlo, potom je potřeba, abyste co nejrychleji, jak Vám to situace po návratu do místa bydliště (po opadnutí nebo odčerpání vody) umožní, začali zachraňovat živlem zasažené věci. To znamená postupně je vyprostit ze zaplavených objektů a roztřídit na zničené a poškozené. V případě možnosti proveďte jejich fotodokumentaci.
Po opadnutí vody můžete začít zaplavené nemovitosti čistit od bahna a naplavenin (pokud můžete, pořiďte si fotodokumentaci) a začněte s jejich případnou očistou a vysoušením.
Veškeré zachraňovací práce a další činnosti sepište do seznamu a vytvořte i seznam zničených a poškozených věcí s uvedením jejich popisu, pořizovací ceny a stáří. Každý seznam opatřete svým podpisem a datem vyhotovení.

ZNIČENÉ VĚCI
Zbytky zničených věcí ponechte, pokud Vám to situace dovolí, uložené v místě (na dvoře pod plachtou apod), k následné prohlídce pracovníkům České pojišťovny. Nebude-li to z bezpečnostních, hygienických nebo jiných vážných důvodů možné a budete muset začít s odstraňováním zbytků dříve (tedy před návštěvou pracovníků České pojišťovny), bude nezbytně nutné zajistit průkaznost vzniku škody a její výše a dále i průkaznost existence uvedených důvodů, pro které musely být zbytky odstraněny (např. Vaší vlastní fotodokumentací, nařízením hygienika apod.). Nesplnění této povinnosti pojištěného by mohlo za určitých okolností ovlivnit výplatu pojistného plnění nebo jeho výši.

POŠKOZENÉ VĚCI
Šaty, osobní prádlo apod., které bylo zasaženo a k jehož záchraně bude postačovat vyprání nebo vyčištění v čistírně, můžete vyprat nebo nechat vyčisti. Při praní si pečlivě poznamenejte počet vypraných praček. Účty z čistírny předložte k seznamu poškozených věcí. Věci, na kterých zůstalo poškození, ponechte k prohlídce pracovníkům České pojišťovny.
U věcí, které bude po vysušení a očištění možné opravit, vyčkejte s opravou na pokyn pojistitele. Pokud bude nutné z bezpečnostních, hygienických nebo jiných vážných důvodů začít s opravou nebo s odstraňováním zbytků dříve, i v tomto případě bude nezbytně nutné zajistit průkaznost vzniku a výše škody i průkaznost existence uvedených důvodů (jako u věcí zničených). Nesplnění této povinnosti pojištěného by mohlo za určitých okolností ovlivnit výplatu pojistného plnění nebo jeho výši.

Co připravit k návštěvě mobilního technika České pojišťovny
Připravte si platnou Pojistnou smlouvu z které budete požadovat odškodnění s dokladem o zaplacení pojistného, seznam poškozených a zničených věcí, který podle výše uvedeného návodu vytvoříte, pořizovací doklady, účty (jestliže je máte k dispozici) a v případě poškození stavby její stavební plány, fotodokumentaci poškozených nebo zničených věcí, jestliže ji budete mít.
Vážení spoluobčané, přáli bychom Vám, aby Vás povodně a záplavy nezasáhly a v případě, že přeci jen dojde k poškození Vašeho majetku, doufáme, že Vám tento návod pomůže zmírnit starosti spojené s případnou likvidací pojistných škod.
V úctě

Ing. Marek Orawski
vrchní ředitel úseku likvidace pojistných událostí