Trasa Podlesí - Sušina - Vysoké Žibřidovice [ Turistická trasa ]

Náročnost: náročná
Čas.náročnost: celodenní
Délka: 24,5 km
Náročnost: obtížnější trasa s poměrně velkým převýšením, ze Sušiny náročný sestup podél Prudkého potoka
Občerstvení: na cestu je potřeba se vybavit, minimum možností, 3 km před cílem penzion Balnea (mimo trasu 0,5 km od rozc. Pasínky)
Nástupním bodem trasy přes východní hřbet Králického Sněžníku je železniční zastávka v Podlesí. Vydáme se po modré turistické značce, která zpočátku vede po silnici souběžné s řekou Moravou a pod Valbeřicemi začíná stoupat podél potoka nejprve lesem, pak loukami k Vojtíškovu, jenž je dnes vyhledávanou rekreační osadou (penzion Sport).
Cesta dál mírně, ale vytrvale stoupá po jižním svahu Srázné, z něhož se otevírají nádherné výhledy na hřbety Hrubého Jeseníku. U rozcestí Pomocná stojí dřevěná lovecká chata Boží bouda. Pokračujeme stále po modré značce vinoucí se po západním svahu Srázné do sedla U Čtyř rohů a dále k Hubertově chatě postavené pod vrcholem Souše.
Následuje putování zapomenutou cestou přes vrcholy Podbělky (1309 m) a Sušiny (1321 m) pokryté pralesovitými smrčinami s rašeliništi. Na Sušině se nachází množství pevnůstek, které byly součástí vojenského opevnění z let 1935-38. Odbočíme na červenou značku, která přichází na vojenskou silnici budovanou v předválečných letech, jež však nebyla dokončena.
Na Mokřinách se odkloní doprava a schází divokým údolím Prudkého potoka s množstvím vodopádků, kaskád a tůněk. Občas je nutné přelézt padlý kmen, překročit balvan či přeskočit na druhý břeh. Na vojenskou silnici se vrátíme Pod srubem. Asfaltová silnička pokračuje stále podél potoka k usedlostem Bystřiny. Romantické údolí bývá často místem skautských táborů. U hájenky Pasínky je odbočka přes most do Vysokých Žibřidovic.
Červeně značená stezka končí u areálu dětského tábora Úsvit na křižovatce s tratí Staré Město - Hanušovice. Vpravo je vidět zastávku, u níž pěší část putování končí